Friday, July 25, 2008

Ibu...

>
> Renungkanlah kwn2...
>
> Orang kata aku lahir dari perut ibu..
> Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
> Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
> Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu
> Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Ma!
> Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
> Bila nangis, orang pertama yang datang ..ibu
> Bila nak bermanja.. aku dekati ibu
> Bila nak bergesel... aku duduk sebelah ibu
> Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu
> Bila nakal, yang memarahi aku ...ibu
> Bila merajuk... yang memujukku cuma..ibu
> Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..ibu
> Bila takut... yang tenangkan aku .. ibu
> Bila nak peluk... yang aku suka peluk..ibu
>
>
> Aku selalu teringatkan ..Ibu
> Bila sedih, aku mesti talipon... Ibu
> Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu...Ibu
> Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu
> Bila takut, aku selalu panggil..
> "ibuuuuuuuuuuuuu!"
> Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu
> Bila nak exam, orang paling sibuk juga Ibu
> Bila merajuk, yang datang pujuk aku juga.. Ibu
> Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
> Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu
> Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu
> Yang selalu masak makanan kegemaranku.. Ibu
> Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
> Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
> Yang selalu puji aku.. Ibu
> Yang selalu nasihat aku.. Ibu
> Bila nak kahwin..
> Orang pertama aku tunjuk dan rujuk... Ibu
>
>
> Aku ada pasangan hidup sendiri
> Bila seronok... aku cari pasanganku
> Bila sedih... aku cari Ibu
> Bila berjaya... aku ceritakan pada pasanganku
> Bila gagal... aku ceritakan pada Ibu
> Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
> Bila berduka, aku peluk erat Ibuku
> Bila nak bercuti... aku bawa pasanganku
> Bila sibuk... aku hantar anak ke rumah Ibu
> Bila sambut valentine.. Aku hadiahi bunga pada
> pasanganku
> Bila sambut hari ibu...
> aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu
> Selalu ..... aku ingat pasanganku
> Selalu... Ibu ingat kat aku
> Bila..bila... aku akan talipon pasanganku
> Entah bila.. ...aku nak talipon Ibu
> Selalu ...aku belikan hadiah untuk pasanganku
> Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

No comments: